zondag 1 april 2012

Hevige storm in december 2011

Nu was het lang geleden dat ik nog iets op onze blog geplaatst had! Dit is deels te wijten aan een paar problemen die we zijn tegengekomen in ons bouwavontuur. Laten we starten met het 1ste probleem :)

In december is er een hevige storm door ons "landje" getrokken. De wijk waar we aan het bouwen zijn ligt op een hoog punt waar de wind nogal hard kan waaien. 13 december kreeg ik op het werk telefoon dat we schade hadden door de storm. Onze buurvrouw had het opgemerkt en direct naar mijn opa en de metser gebeld. Toen ik na het werk terplaatse kwam werd ik helemaal niet goed! Onze bouw ging al niet goed vooruit aangezien de metser maar om 10u arriveerde en rond 2-3u al doorging en op dagen dat het een beetje regende kwam hij ook niet. Door de schade dus weer een achterstand. Een binnenmuur was omgevallen op een andere binnenmuur en een hele rij gevelsteen is naar beneden gevallen. De schade is te wijten aan de storm maar ook de schuld van de metser want het waren juist de muren die hij niet had ingebonden (volgens hem op aanraden van ytong). Als hij bij de gevelsteen meer spouwhaken had gebruikt waren de rijen ook niet naar beneden gevallen. Hij was aansprakelijk voor de schade (volgens onze verzekeraar is de ruwbouwaannemer aansprakelijk voor de ruwbouw tot de dag van de oplevering). Iets later werd er terug storm aangekondigd, de metser is toen alles komen verstevigen. Hierna hebben we hem niet meer gezien ...





Geen opmerkingen:

Een reactie posten